Pages

Subscribe Twitter

Tuesday, 15 May 2018

Suhoor Cereal Granola

Aslmkm wr wb teman-teman FB! Saya nak perkenalkan produk  keluaran Rashwealth , 
SUHOOR CEREAL GRANOLA
.
Baik untuk sahur : agar kuat berpuasa, mudah disediakan sewaktu mata sedang kelat, ringkas dan in shaa Allah kelihatan lebih sihat & lebih langsing pada Lebaran akan datang!
.
Pada kebiasaannya, sewaktu bersahur kan kita tak ada selera makan? Kan? Kan? Kan? Akibatnya, sewaktu berpuasa kelihatan letih-lesu tak bermaya. Betul? 
.
Cuba try produk baru kami khas untuk Ramadan 😍 
.
WhatsApp 📲012-2913114 
.
#suhoorcerealgranola
#granola 
#cereal 
#suhoor #sahur



MEMILIH PEMIMPIN

Buat tatapan & renungan saudara2ku yg dikasihi Allah di dunia & Akhirat..

Memilih pemimpin
Suatu kewajipan, bukan pilihan
(suka-suka)

Menjadi tuntutan agama
Bukan sekadar suka-suka
Ada perhitungan dosa pahala
Bukan sekadar mengisi masa

Dunia medan pilihan
Akhirat menerima balasan

Kelak kita akan ditanya
Kenapa kita memilihnya
Atas dasar harta
Atas dasar agama
Atau dasar apa?

Memilih pemimpin
Perlu kebijaksanaan
Perlu ketelitian
Kerana pemimpin
Penentu dasar negara
Pembina corak budaya
Pengolah kehidupan sejahtera

Gaya kehidupannya jadi ikutan
Pola pemikirannya jadi pegangan
Pemimpin adil sumber keberkatan
Pemimpin zalim mengundang kemurkaan

Memilih pemimpin
Mestilah berasaskan ilmu
Bukan mengikut nafsu melulu
Agar diri tidak tertipu

Justeru, ingatlah selalu
Pesanan keramat buatmu
Tersalah membuat pilihan
Penyesalan tiada kesudahan
Kebahagiaan bakal hilang
Kecelakaan bakal bertandang

Memilih pemimpin
Utamakanlah ciri-ciri keunggulan
Akhirat menjadi wawasan
Berilmu penuh wibawa
Integriti menjulang agama
Cakna rakyat jelata
Keadilannya melata
Bertaqwa menjauhi dosa
Al-Quran dan al-sunnah jadi dasarnya

Jawatannya adalah amanah
Bukan aset untuk bermegah
Keredhaan Allah jadi matlamat
Demi kebaikan dicurahkan khidmat
Pasti rakyat selamat
Negara berkat
Allah melimpahkan rahmat

Ya Allah Rabbul Jalil, telah kusampaikan amanah ilmu ini, smoga terlepaslah tanggungjawabku di hadapan Mu di Akhirat kelak. Aamiin.

۞ اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ۞

Akhlak Muslim

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَا تَحَاسَدُوا وَلَا تَنَاجَشُوا وَلَا تَبَاغَضُوا وَلَا تَدَابَرُوا وَلَا يَبِعْ بَعْضُكُمْ عَلَى بَيْعِ بَعْضٍ وَكُونُوا عِبَادَ اللَّهِ إِخْوَانًا الْمُسْلِمُ أَخُو الْمُسْلِمِ لَا يَظْلِمُهُ وَلَا يَخْذُلُهُ وَلَا يَحْقِرُهُ التَّقْوَى هَاهُنَا وَيُشِيرُ إِلَى صَدْرِهِ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ بِحَسْبِ امْرِئٍ مِنْ الشَّرِّ أَنْ يَحْقِرَ أَخَاهُ الْمُسْلِمَ كُلُّ الْمُسْلِمِ عَلَى الْمُسْلِمِ حَرَامٌ دَمُهُ وَمَالُهُ وَعِرْضُهُ

Dari Abu Hurairah dia berkata; Rasulullah SAW bersabda: 'Janganlah kalian saling mendengki, saling memfitnah, saling membenci, dan saling memusuhi. Janganlah ada seseorang di antara kalian yang berjual beli sesuatu yang masih dalam penawaran muslim lainnya dan jadilah kalian hamba-hamba Allah yang saling bersaudara. Muslim yang satu dengan muslim yang lainnya adalah bersaudara tidak boleh menyakiti, merendahkan, ataupun menghina. Takwa itu ada di sini (Rasulullah menunjuk dadanya), Baginda mengucapkannya sebanyak tiga kali. Seseorang telah dianggap berbuat jahat apabila ia menghina saudaranya sesama muslim. Muslim yang satu dengan yang Iainnya haram darahnya. hartanya, dan kehormatannya." (HR Muslim No: 4650) Status: Hadis Sahih

Pengajaran:

1.  Islam melarang berakhlak buruk antaranya:

a.  saling mendengki
b.  saling memfitnah
c.  saling membenci
d.  saling memusuhi
e.  membeli sesuatu yang telah dibeli atau janjikan kepada orang lain

2.  Setiap Muslim saling bersaudara. Muslim dilarang berbuat zalim dengan Muslim yang lain antaranya dengan:

a.  Menyakiti
b.  Merendahkan
c.  Menghina

3.  Takwa itu di dada (rasa taat dan patuh kepada Allah itu terletak di dalam hati)

4.  Seseorang Muslim dianggap berbuat jahat apabila ia menghina saudaranya sesama muslim.

5.  Penghinaan  boleh berlaku apabila seseorang meremeh dan merendahkan orang lain sama ada dengan perkataan atau perbuatan. Penghinaan ini adalah bentuk sifat sombong dan bangga diri serta menganggap dirinya lebih mulia dari orang lain.

6.  Muslim sesama Muslim dilarang:

a.  Menumpahkan darah sesama Muslim
b.  Menzalimi hartanya
c.  Merendahkan kehormatannya

Wallahualam

Leadership Tun Mahathir

Dia lead kerajaan, BN menang.

Dia lead pembangkang, PH terus menang.

Dia naikkan Pak lah, dan dia juga turun kan Paklah
Dia naikkan Najib, dia juga mampu jatuhkan Najib... dia lingkupkan sekali BN

Dia jatuhkan Anwar, dia juga mampu naikkan Anwar.

Dia berani keluar dari parti yang menjadi sejarah sepanjang hidup dia, dan dengan hati kering masuk dalam parti yang dicipta untuk menjatuhkan dia.

Dia pernah buat rakyat marah gila, dan dia boleh jadikan rakyat yang sama, gilakan dia semula...yes memang gila

Pemimpin, dia bina pengaruh paling besar

Dia tak paksa orang buat, tapi dia buat orang buat sebab mereka sendiri mahu buat.

Perdana menteri ke-7.

Perdana menteri tertua Malaysia. Perdana menteri pertama memegang jawatan Tun. Perdana menteri pertama naik dua kali.
Tun M the Legend

Bagaimana Untuk Menjadi Sebaik-baik Manusia?

1. Rasullullah صلى الله عليه وسلم bersabda :

( خيركم من تعلم القرآن وعلمه )
صحيح البخاري 5027

"Sebaik-baik kalian adalah orang yang mempelajari Al Qur'an dan mengajarkannya."
(HR. Bukhari 5027 )

2. Rasullullah صلى الله عليه وسلم bersabda :

( خياركم أحاسنكم أخلاقا )
صحيح البخاري 6035

"Sebaik-baik kalian adalah orang yang paling baik akhlaknya."
(HR. Bukhari 6035)

3. Rasullullah صلى الله عليه وسلم bersabda :

( خيركم أحسنكم قضاء )
أي عند رد القرض .
صحيح البخاري رقم 2305

"Sebaik-baik kalian adalah orang yang paling baik dalam membayar (mengembalikan hutang)."
(HR. Bukhari 2305)

4. Rasullullah صلى الله عليه وسلم bersabda :

( خيركم من يُرجى خيره ويُؤمٓن شره )
صحيح الترمذي / 2263

"Sebaik-baik kalian adalah orang yang paling boleh diharapkan kebaikannya dan aman dari keburukannya."
(HR. Tirmidzi 2263)

5. Rasullullah صلى الله عليه وسلم bersabda :

( خيركم خيركم لأهله )
صحيح ابن حبان / 4177

"Sebaik-baik kalian adalah orang yang paling baik terhadap ahli keluarganya."
(HR. Ibnu Hibban : 4177)

6. Rasullullah صلى الله عليه وسلم bersabda :

( خيركم من أطعم الطعام وردَّ السلام )
صحيح الجامع / 3318

"Sebaik-baik kalian adalah orang yang memberi makan (kepada orang lain) dan menjawab salam."(Shahih Al Jami' 3318)

7. Rasullullah صلى الله عليه وسلم bersabda :

( خياركم ألينُكم مناكب في الصلاة )
الترغيب والترهيب 234/1
أي: يفسح لمن يدخل الصف في الصلاة .

"Sebaik-baik kalian adalah orang yang paling baik dalam meluaskan tempat (bagi orang masuk dalam saf) dalam solat."(Targhib wa Tarhib 1/234)

8. Rasullullah صلى الله عليه وسلم bersabda :

( خير الناس من طال عمره وحسن عمله )
صحيح الجامع 3297

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang panjang umurnya dan baik amal perbuatannya."(Shahih al Jami' 3297)

9. Rasullullah صلى الله عليه وسلم bersabda :

( خير الناس أنفعهم للناس )
صحيح الجامع 3289

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang paling bermanfaat bagi orang lain."
(Shahih al Jami' 3289)

10. Rasullullah صلى الله عليه وسلم bersabda :

( خير الأصحاب عند الله خيركم لصاحبه، وخير الجيران عند الله خيركم لجاره )
صحيح الأدب المفرد/84

"Sebaik-baik sahabat di sisi Allah adalah orang yang paling baik terhadap sahabatnya. Sebaik-baik tetangga di sisi Allah adalah orang yang paling baik terhadap tetangganya."(Shahih Adabul Mufrod : 84)

11. Rasullullah صلى الله عليه وسلم bersabda :

( خير النَّاس ذو القلب المَخْمُوم واللِّسان الصَّادق ) قالوا : صدوق اللسان نعرفه ، فما مخموم القلب ؟ قال :
( هو النقي ، التقي ، لا إثم عليه ، ولا بغي ، ولا غل ، ولا حسد ) .
صحيح الجامع / 3291

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang memiliki hati yang makhmum dan lisan yang jujur."Para sahabat bertanya : "Lisan yang jujur kami faham, maka apa yang dimaksud dengan hati yang makhmum?" Baginda صلى الله عليه وسلم bersabda : "Orang yang memiliki hati bersih dan bertakwa, tidak ada dosa, tidak berbuat zalim, serta tidak ada kebencian dan hasad."
(Shahih al Jami' 3201)

جعلني الله واياكم من خير الناس

Semoga Allah Ta'ala menjadikan kita semua sebagai orang yang terbaik... Aamiin.

Thursday, 28 April 2016

Wednesday, 20 April 2016

Nano Skinzs by Tisya Cottage


It is enriched with pure, natural ingredients to cleanse, moisturize, and gently care for skin. The difference is immediately obvious. The nourishment lasts for hours.

Direction:
Rinse lather the bar with water and apply gently circular motion to face and neck area. Rinse throughly with water. Use morning and night. Suitable to all skin type

Application: All Skin Type (Day& Night)
20gm I 0.66 fl.oz
Moisturizing skin, improves complexion and elasticity of skin and reduces fine lines. It increases the skin ability to retain moisture, prevent skin dehydration, keeps skin always supple and soft radiant.
Direction:
After cleansing, apply cream onto face and neck, massage in circular motion until fully absorbed. Use at day time.
Application: All Skin Type (Day)
15gm / 0.5fl.oz

Suitable for a variety of skin, color correction, while providing some cover effect. Forming a protective layer to defense the skin from harmful UV pollution, such as Ultra Violet Rays. Isolation of dust, such as external negative factors against the skin, gentle care of your skin. Skin nourishing, keep skin moist, bright and fresh

Direction:
After moisturizing, spread a thin layer onto face or area that needs protection against UV rays.
Use at day time.

Application: All Skin Type (Day)

15ml / 0.5fl.oz

Instantly increases the water-retaining ability and lighten of the skin tone, leaving skin a smooth film and gently lifted. It provides outstanding hydrating and lightening effect on the skin, and where it works from the inside to regulate the moisture balance. Provide a glossy skin.

Direction:
Apply a small amount over face and neck by massaging lightly for better penetration.
Use at night.

Application: All skin type (Night)
15ml / 0.5fl.oz

Promote collagen synthesis, added skin moisture, accelerate the rate of skin cell renewal and restore skin health and vitality, to prevent skin aging, moisture and anti-aging effect.
Direction:
After cleanse face, use your fingertips to take appropriate amount applied to the face, neck, gently massage until absorbed.
Use at night.

Application: All Skin Type (Night)
5gm / O.5fl.oz

Nano Men 18 by Tisya Cottage








KKM NANO MEN 18



Tuesday, 19 April 2016

Nano Centa by Tisya Cottage

Kulit adalah organ terbesar badan dan merupakan kira-kira 15% daripada jumlah berat. Ia terdiri daripada 3 lapisan-epidermis, dermis dan tisu subkutaneus. Dermis sering dirujuk sebagai "kulit hidup", meliputi 90% daripada sebahagian besar kulit dan 75% daripada dermis adalah kolagen.

Kolagen tahu sebagai 'gam hidup' dan bahan yang memegang sel-sel badan anda bersama-sama. Dari usia 25, tahap asid amino od digunakan oleh badan untuk membina kolagen dan elastin gentian dikurangkan dengan ketara dan permulaan tahap kolagen untuk mengurangkan pada kadar 1.5 setiap tahun. Pada usia 40 badan anda berhenti kolagen pembuatan.

L-Glutathione yang hadir dalam setiap sel, adalah pertahanan utama tubuh terhadap radikal bebas. Malangnya, keperluan badan untuk glutathione kadang-kadang mengatasi oleh keupayaan untuk menghasilkannya itu. Banyak faktor yang mempengaruhi status glutathione. Salah satu faktor yang tidak dapat dielakkan adalah umur.

Oleh itu, Nano Centa adalah salah satu yang badan anda perlukan untuk meningkatkan jumlah kolagen dan menghapuskan radikal bebas yang terus merosakkan kolagen kami. Nano Centa mendedahkan kecantikan dalaman kita melalui pemakanan dengan menggabungkan intipati Salmon plasenta, Enzyme L-Glutathione, Astaxanthin, Hydrolyzed Marine Collagen, Acai Berry, Raspberry, Habbatus Sauda, ​​Gum Arab, dan Vitamin C. Nano Centa dirumuskan secara saintifik untuk menyokong ini badan anda keperluan pemakanan. Nano Centa adalah minuman yogurt berkhasiat yang mempertahankan terhadap kesan-kesan penuaan sambil meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan. Nano Centa menyediakan pemakanan yang anda perlukan untuk gaya hidup yang sihat dan aktif. Setiap hidangan adalah berkesan kerana ia adalah lazat.


The skin is the body’s largest organ and constitutes approximately 15% of its total weight. It is composed of 3 layers-the epidermis, the dermis, and the subcutaneous tissue. The dermis often referred to as the “living skin”, makes up 90% of the bulk of the skin and 75% of the dermis is collagen.
Collagen is know as the ‘glue of life’ and is the substance that holds the cells of your body together. From age 25, the levels od amino acids used by the body to build collagen and elastin fiber is reduced substantially and the collagen level start to deplete at a rate of 1.5 every year. At the age of 40 your body stops manufacturing collagen.
L-Glutathione which present within every cell, is the body’s primary defense against free radicals. Unfortunately, the body’s need for glutathione is sometimes outpaced by its ability to produce it. Many factors affect glutathione status. One inescapable factor is age.
Therefore, Nano Centa is the one that your body need to boost the amount of collagen and get rid of the free radicals which continuously damage our collagen. Nano Centa reveal our inner beauty through nutrition by combining the essence of Salmon placenta, Enzyme L-Glutathione, Astaxanthin, Hydrolyzed Marine Collagen, Acai Berry, Raspberry, Habbatus Sauda, Arabic Gum, and Vitamin C. Nano Centa scientifically formulated to support your body's nutritional needs. Nano Centa is an efficacious yogurt drink that defends against the effects of aging while improving your overall health. Nano Centa provides the nutrition that you need for a healthy and active lifestyle. Every serving is as efficacious as it is delicious.













SIJIL HALAL NANO CENTA

KKM NANO CENTA


GC Tea By Tisya Cottage









KKM GC TEA

CERTIFICATE OF INSURANCE 


Wednesday, 26 August 2015

Wafiy Selfie..

Pandai plok Wafiy ni selfie.. ahahhaa... mari kite tengok!!


Pahtu malu plok bila org tunjuk gambar selfie dia.. ahahhahaa...


Wafiy comey..

Seronok Wafiy bila dpt baju baru.. bukan main sengeh ke telinga.. ehhehehe...comey angat.. mula nye aku suh try je baju tu..skali xnk salin balik... Wafiy..Wafiy.. siap lentok ngan ayah yer lagi.. ehhehehe




Monday, 24 August 2015

Red Velvet for Hari Raya 2014

Hye²... kali ni nk update pasal kek red velvet.. aku buat sendiri tau sehari seblum raya..dan bila tiba hari raya... aku serahkan kek tu pada kak yie (kakak ku yg no 3).. bg dia potong kek buh dlm bekas.. anak ku Adli dan anak² kak yie (Maira & Syifa) kusyuk duk tengok mama dia duk potong kek.. xsabar nak makan sebenarnye.. cewaaahh.. kek cik bie buat nyummy nyum...ahahahhaaha..


My Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

My 1st Beloved Son, Adly

Lilypie Kids Birthday tickers

My 2nd Beloved Son, Kimy

Lilypie Kids Birthday tickers

My 3rd Beloved Son, Wafiy

Lilypie Third Birthday tickers